رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
محمود عبد الحليم
رئيس التحرير التنفيذي
فريد همودى
ads

فيديو.. شهيرة: مرضه مالوش علاج وكورنا سبب وفاة محمود ياسين

الأربعاء 14/أكتوبر/2020 - 01:08 م
وفاة محمود ياسين
وفاة محمود ياسين
عاطف عبد الفتاح صبيح
طباعة


"مرض مالوش علاج".. هذا ما كشفته الفنانة شهيرة عند حديثها عن مرض زوجها الراحل الذي تسبب في وفاة محمود ياسين.

ففي يوم 4 أغسطس كانت قالت الفنانة شهيرة تكلمت في خلال مداخلة تليفونية، مع الإعلامي وائل الإبراشي في برنامج "التاسعة" إن: "حالة محمود ياسين مش بتتحسن، ربنا موجود مش عارفة هنعمل إيه، الواحد بيقول يا رب تعدي الأزمة، الموضوع إنه ملوش علاج، ربنا يرفع عنه ويشفيه".

الحمد لله حسه في الدنيا

وعن تفاصيل حالته قالت: "ساعات تبقى إلى حد ما الواحد يتقبلها، وساعات أتهز قوي، ولادي يقولوا لي يا مامي ما إحنا عارفين تطورات الموضوع، عشان أنا ملازماه باستمرار أي تفصيلة ولو صغيرة بتأثر معايا، أنا بس باتمنى من ربنا الحالة ما تتدهورش، لو حتى تثبت على كده أنا راضية، يعني حتى هاقول الحمد لله حسه في الدنيا".

كورونا سبب وفاة محمود ياسين

وأضافت شهيرة: "ما حدش بيدخل عندي نهائي من 5 أشهر، عمرو قالي أنا عايز أشوف بابا، قلت له أنت مخالط، قال ما إحنا لازم نعيش الحياة وموضوع كورونا مطول، وناخد بالإجراءات الاحترازية، قلت له أوك مقولتش حاجة بس من بعيد، بخليهم يشوفوه وهما لابسين الكمامة من بعيد أوي أوي، رانيا سمحت لها إمبارح تشوفه من بعيد، يعني كانت هي في الجنينة وإحنا في الليفينج جوا".

 

رجاء الجداوي من فرحتها

وأكملت شهيرة: "سألته مرة عن رجاء الجداوي لما ظهرت قدامنا في التليفزيون، قلت له مين دي؟ وقال رجاء الجداوي ففرحت جدًا، واتصلت بيها ومن فرحتها بكت".

كان قد أعلن صباح اليوم الأربعاء نجله الفنان عمرو  خبر وفاة محمود ياسين عبر حسابه الخاص على الفيسبوك وكتب: "توفي إلى رحمة الله تعالى والدي الفنان محمود ياسين.. إنا لله وإنا إليه راجعون أسألكم الدعاء".

لمشاهدة حلقة شهيرة مع وائل الإبراشي اضغط على هذا الرابط:

https://www.youtube.com/watch?v=15EEBAN8qC4&feature=emb_logo


اقرأ المزيد:

قبل وفاة محمود ياسين آخر ظهور لبطل الرصاصة لا تزال في جيبي ورائد المسرح


                                           
ads
ads
ads